حرمت اعتبار خود را هرگز در میدان مقایسه ی خویش با دیگران مشکن. 

       که ما هر یک یگانه ایم.                               وجودی بی نظیر و بی تشابه 

و آرمان های خویش را به مقایسه ی معیار های دیگران بنیاد مکن. 

                    تنها تو میدانی که بهترین در زندگی ات چگونه معنا می شود. 

از کنار آنچه با قلب تو نزدیک است آسان مگذر بر آنها چنگ در اندازآنچنان که با زندگی خویش .

             که بی حضور آنان زندگی مفهوم خود را از دست می دهد. 

هر روز را همان روز زندگی کن و بدین سان تمامی عمر خود را به کمال زیسته ای  

و هرگز امید را از کف مده. 

                        آنگاه که چیز دیگری برای دادن در کف داری  

همه چیز در آن لحظه ای به پایان می رسد که قدم های تو باز می ایستد. 

      رویاهایت را فرو مگذار که بی آنان زندگی را امیدی نیست. 

                                                     و بی امید زندگی را آهنگی نباشد. 

از روزهایت شتابان گذر مکن که در التهاب این شتاب  

                  نه تنها نقطه ی سرآغاز خویش که حتی سر منزل مقصود را گم می کنی.  

زندگی مسابقه نیست . زندگی یک سفر است . 

                                                   و تو آن مسافری باش که در هر گامش  

                                                   ترنم خوش لحظه ها جاری است. 

 

 

                                                                                     دکتر علی شریعتی 

نظرات 6 + ارسال نظر
رضا چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:55 ب.ظ http://rezaferanki.blogsky.com/

درود ....ممنون سر زدی ...به نوشتن ادامه بده

شهرزاد پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:17 ق.ظ http://gajet.blogsky.com

سلامم:
مطالب و نوشته های خوبی دارید...
بهره بردم..
موفق باشید..

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:30 ق.ظ

این روزها شریعتی مد شده ....؟؟
جای شکر داره که داره توی جامعه اندیشه ها مد میشه....
(یعنی مردم یکم از دغدغه سرولباس کم کردندو دارند لباس افکارشون رو نو می کنند)

اینم دو تا از سخنان دیگر ایشان
1. من، روحانیت را با علمای اسلامی یکی نمی‌گیرم، بلکه متضاد می‌بینم. در اسلام، ما دستگاهی، طبقه‌ای یا تیپی به نام روحانیت نداریم. این اصطلاح خیلی تازه است و مصداق آن هم نوظهور. در اسلام ما عالم داریم در برابر غیر عالم ، نه روحانی در برابر جسمانی...آقا روحانی است. یعنی مصرفش چیست؟ متفکر اسلامی است؟ نه. عالم اسلامی است؟ نه. سخنران اسلامی است؟ نه. نویسنده یا مترجم اسلامی است؟ نه. پس چیست؟ ایشان یکپارچه نور است، مقدس است. شخصیت دینی است. آبروی دین است

2. انسان با غرور می‌تازد، با دروغ می‌بازد و با عشق می‌میرد
(شریعتی)

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:36 ق.ظ

تصویری از دکتر شریعتی و همسرش پوران
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87:Shariati-pooranshariatrazavi.jpg

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:46 ق.ظ

«همیشه حرفهایست برای گفتن و حرفهایست برای نگفتن و ارزش هر انسان به حرفهایست که برای نگفتن دارد حرفهایی اهورایی و برامده از دل ...»
از کتاب هبوط

«خدایا، به هر که دوست می‌داری بیاموز که: عشق از زندگی کردن بهتر است، و به هرکه دوست تر می‌داری بچشان که: دوست داشتن از عشق برتر!»
از کتاب نیایش

«می خواستم زندگی کنم، راهم را بستند، ستایش کردم، گفتند خرافات است، عاشق شدم، گفتند دروغ است گریستم، گفتند بهانه‌است، خندیدم، گفتند دیوانه‌است، دنیا را نگه دارید ، می‌خواهم پیاده شوم!»
دفترهای سبز

تو را دوست دارم، به تو نیازمندم، به تو عشق می‌ورزم، بی‌تو زندگی دشواراست، بی‌تو من هم نیستم؛ هستم، اما من نیستم؛ یک موجودی خواهم بود توخالی، پوک، سرگردان، بی امید، سرد، تلخ، بیزار، بدبین، کینه دار، عقده‌دار، بیتاب، بی روح، بی‌دل، بی روشنی، بی شیرینی، بی‌انتظار، بیهوده، منی بی تو یعنی هیچ!... ای آزادی، من از ستم بیزارم، از بند بیزارم، از زنجیر بیزارم، از زندان بیزارم، از حکومت بیزارم، از باید بیزارم، از هر چه و هر که تو را در بند می‌کشد بیزارم. ای آزادی، چه زندان‌ها برایت کشیده ام! و چه زندان‌ها خواهم کشید و چه شکنجه‌ها تحمل کرده‌ام و چه شکنجه‌ها تحمل خواهم کرد. اما خود را به استبداد نخواهم فروخت، من پرورده ی آزادی ام، استادم علی است، مرد بی‌بیم و بی‌ضعف و پر صبر، و پیشوایم مصدق، مرد آزاد، مرد، که هفتاد سال برای آزادی نالید. من هرچه کنند، جز در هوای تو دم نخواهم زد. اما، من به دانستن از تو نیازمندم، دریغ مکن، بگو هر لحظه کجایی چه می‌کنی؟ نا بدانم آن لحظه کجا باشم، چه کنم؟...»
از کتاب خود سازی انقلابی ، ص ۱۲۰و۱۳۰

ویکی گفتار(ببخشید اگه راحت کپی پیست کردم، ارزششو داشت)

پائیز شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:14 ب.ظ http://www.paiz.ir

این انتخاب خیلی خوبی بود...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد